×
اقتصادی
شناسه خبر : 246463
تاریخ انتشار :

معاون سازمان هواپیمایی کشوری: اسنپ‌بک تاثیری بر صنعت هوایی ندارد

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از واردات 23 فروند هواپیما در یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: اسنپ‌بک تاثیری بر صنعت هوایی نخواهد نداشت. تحریم‌ها از قبل بوده و شرکت‌ها از روش‌های جایگزینی که پیش‌تر استفاده می کردند، استفاده خواهند کرد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: حمیدرضا صانعی در ‌جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که فعال‌سازی مکانیسم ماشه چه تاثیری بر صنعت هوایی خواهد داشت؟ اظهار کرد: تحریم‌ها برای ما فرقی نکرده و سخت‌گیری‌ها نیز همیشه بوده و کماکان وجود دارد. روش‌های جایگزین که پیش‌تر شرکت‌ها استفاده می کردند، همانطور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه تا کنون چه تعداد هواپیما وارد کشور شده است؟ گفت: در دولت چهاردهم حدود ۲۳ فروند هواپیما وارد کشور شد و در این مدت نیز هواپیماهای برخی از ایرلاین‌ها که عمرشان به سر رسیده بود از شبکه جابه‌جایی مسافر خارج شدند؛ معمولا با ورود هواپیمای جدید تعدادی نیز از شبکه خارج می شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: به نسبت سال‌های قبل در  مدتی که از دولت چهاردهم گذشته ورود هواپیما در وضعیت بهتری بوده و به طور میانگین تعداد هواپیماهای بیشتری وارد شده است. امیدواریم این روند ادامه دار باشد؛ هرچند با آمدن دولت ترامپ محدودیت‌های ظالمانه بیشتر شده است.

صانعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ایرلاین‌هایی که هواپیماهای مستهلک دارند نیز گفت: شرکت‌های دولتی مشمول محدودیت‌های ظالمانه بیشتر  و از لحاظ داخلی با دست و پاگیری بیشتر مواجه هستند. یعنی به همان راحتی که شرکت خصوصی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند هواپیما بخرد ( البته برای آنها هم راحت نیست) امکان خرید هواپیما برای آنها ندارند. 

وی در خصوص شرکت هواپیمایی آسمان و اینکه آیا سازمان هواپیمایی با واگذاری و ادغام آن با شرکت دیگری موافق است یا خیر، گفت: این شرکت هواپیمایی با وجود همه اقداماتی که سازمان هواپیمایی برای احیای آن می‌کند با چالش‌هایی مواجه شده است. هرچه مجوزهای کمتری به این شرکت دهیم درآمد همان یک هواپیمایی که دارد نیز کمتر  و مشکلاتش با آن همه پرسنل بیشتر می شود. از طرفی با زمین‌گیر شدن هواپیمای این شرکت که اخیرا در نجف اتفاق افتاده است،‌ اگر مجوز بیشتری به آنها داده شود باعث می‌شود مردم به سختی بیشتری بیفتند. قاعدتا برای اینکه جلوی این وضعیت را بگیریم مجوزهای شرکت هواپیمایی آسمان را محدود کردیم تا وضعیت آن بهتر شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: قاعدتا اگر این شرکت‌هواپیمایی با یک شرکت رو به رشد تجمیع  شود شرایط بهتری پیدا خواهد کرد ولی اگر تجمیع به خوبی پیش نرود مشکلاتش بیشتر نیز خواهد شد. موضوعی که این شرکت در حال حاضر با آن مواجه شده هزینه و پرسنل زیاد و کاهش تعداد هواپیما از ۲۸ فروند به دو فروند و تنها یک فروند هواپیمای فعال است.

وی در پایان گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مقررات را برای آنها شفاف خواهد کرد و با مالکان این شرکت رایزنی می‌کند تا بتواند شرایط آنها را بهبود بخشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که سازمان هواپیمایی کشوری مالک هیچ ایرلاینی نیست و نمی‌تواند در حکمرانی شرکت‌های خصوصی دخالت کند و تنها می‌تواند راهکار و پیشنهاداتی ارائه دهد.


نظرات
آگهی تبلیغاتی

آخرین اخبار

چقدر اتباع از تهران خارج شدند؟
فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون
بورس در هفته‌ای که گذشت؛ اوج‌گیری با چاشنی احتیاط
نوراینفو | چطور لکه‌های رنگی را آسان‌تر پاک کنیم؟
سلامت جسم و روان در یک مسیر؛ ارتباط درد مزمن، افسردگی و فشارخون آشکار شد
از کنترل وزن تا درمان اعتیاد؛کاربردهای تازه داروهای ضدچاقی GLP-1
عواطف جعلی همدم‌های هوش مصنوعی؛ تهدید پنهان برای سلامت روان نسل جدید
دلیل علمی برای رد ادعای لاغری با دنبه گوسفندی
برنامه مسابقات ورزشی امروز 14 آذر 1404+ ساعت بازی دربی
آسمان میزبان «ماه سرد»؛ جذاب‌ترین پدیده ماه دسامبر
دربی 106؛ جدال آبی و قرمز در دل اراک
افشاگری تاریخی از اجاره‌خانه‌های تهران؛ 70 سال پیش مردم چقدر اجاره می‌دادند؟
آغاز برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از کرمان؛ رویدادی درخشان در راه است
پیام سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز بین‌المللی مخالفت با تحریم‌های یکجانبه
مسکو: اتحادیه اروپا از عواقب توقیف دارایی‌های روسیه آگاه است
انصراف چند کشور از «یوروویژن» به دلیل حضور اسرائیل
نورنما | صحنه‌ای کم‌نظیر از آسمان
اعتراض شدید باشگاه تراکتور به داوری؛ VAR برای ما خاموش است
نورنما | لغو بازی به دلیل آتش‌بازی خطرناک هواداران
سازمان ملل خواستار احترام کامل همه به توافق آتش‌بس غزه شد
پوتین: روسیه با بخش‌هایی از طرح آمریکا برای پایان جنگ اوکراین موافق نیست
عراق و چرایی یک تصمیم؟!
گروسی با کالاس درباره ایران رایزنی کرد
ترامپ از امضای توافق‌نامه صلح کنگو و رواندا خبر داد
مسی: می‌توانیم افتخار قطر را تکرار کنیم و دوباره قهرمان جام جهانی شویم
تنش تازه در مرزهای سوریه؛ ارتش اسرائیل مناطق حوض یرموک را هدف قرار داد
انهدام یک تیم مسلح عملیاتی نفاق در شهرستان پردیس
پوتین: مسکو طی هشت سال گذشته به دنبال حل مسالمت آمیز اوضاع اوکراین بوده است
لبنان: مذاکرات با اسرائیل بر عقب‌نشینی از مناطق اشغالی، متمرکز است
اسکوچیچ: تراکتور در مسیر قهرمانی عقب‌نشینی نمی‌کند
کدام مدارس و دانشگاه‌ها روز شنبه 15 آذر تعطیل اعلام شد؟
تصویب قطعنامه محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه ایران
سرقت مسلحانه ناکام ماند؛ دستگیری سریع سارقان مسلح طلافروشی در کرمانشاه
ساپینتو: نمی‌خواهم درباره منیرالحدادی و احمدی اطلاعاتی بدهم
ایران خواستار پایان یافتن تحریم‌های یک‌جانبه، ظالمانه و فراسرزمینی شد
ایروانی: اقدامات قهرآمیز یکجانبه موجب سختی‌های شدید اقتصادی و رنج‌های انسانی شده
وزیر دفاع: ملت ایران برای حفظ عزت و اقتدار خود باید در مسیر ولایت حرکت کند
پایان رزمایش ضدتروریستی «سهند 2025» با موفقیت کامل در همه سناریوها
افزایش فشار نظامی ترامپ بر ونزوئلا و نگرانی‌های روبه‌افزایش درباره مشروعیت حملات
دهک‌های پایین در اولویت تأمین مسکن قرار دارند
حضور سفیر سوئیس در مراسم افتتاح ایستگاه مریم مقدس در تهران
واکنش وزرات خارجه به ادعاهای بی‌اساس درباره جزایر ایرانی
اوسمار: نمی‌توان قبل از بازی قولی داد
حماس: شهادت 3 اسیر در زندان‌های اسراییل، جنایتی جدید و سازمان‌یافته است
کالاس از بیستمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه خبر داد
برگزاری جلسه اضطراری کمیته مسدودسازی دارایی‌های تروریست‌ها در عراق
فاجعه خانوادگی در همدان؛ جوان 28 ساله پدرش را با سلاح سرد به قتل رساند
جدول لیگ برتر بعد از پایان روز اول از هفته دوازدهم
عمار حکیم: عراق در برابر فرصت تاریخی بازسازی و انقلاب علمی قرار دارد
دیدار مقامات ایران و طالبان در کابل؛ تمرکز بر تجارت دارو، درمان و تجهیزات پزشکی