×
اجتماعی
شناسه خبر : 204856
تاریخ انتشار :

نورنیوز عادات مصرف محتوای توسط نسل زد را بررسی می کند؛

3 ثانیه سرنوشت‌ساز برای جلب توجه نسل زد!

نسل زد به طور قابل توجهی بیشتر از نسل‌های پیشین وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند و به طور متوسط بیش از 4 ساعت در روز در پلتفرم‌های اجتماعی حضور دارند.

نورنیوز-گروه اجتماعی: متولدین که از سال ۱۳۸۰ به بعد متولد شده اند به نسل زد معروف هستند. این گروه به عنوان یک جمعیت اقتصادی و فرهنگی پر اهمیت، توجه زیادی را از سوی تولید کنندگان محتوا به خود جلب کرده اند. این نسل، با ویژگی‌های خاص خود، در حال تبدیل شدن به یک هدف کلیدی برای استراتژی‌های مرتبط با تولید محتوا است.برای دستیابی به موفقیت در ارتباط با این گروه، شناخت و تحلیل عادات مصرف محتوا و رفتارهای آنلاین آن‌ها امری ضروری است.

علاقه نسل زد به شبکه‌های اجتماعی

نسل زد به طور قابل توجهی بیشتر از نسل‌های پیشین وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. بر اساس تحقیقات علمی انجام شده، این گروه به طور متوسط بیش از ۴ ساعت در روز در پلتفرم‌های اجتماعی حضور دارند. جالب‌تر اینکه ۴۶ درصد از این افراد ترجیح می‌دهند که جستجوها و گشت و گذار خود را در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. این رویکرد نشان‌دهنده تغییر اساسی در شیوه‌های جستجو و مصرف محتوا است که در گذشته بیشتر از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شد.

شبکه‌های اجتماعی برای نسل زد جذاب و کاربرپسند هستند و این نسل به دلیل دسترسی سریع و آسان به انواع محتوا از جمله ویدیوهای باکیفیت، این پلتفرم‌ها را به عنوان منبع اصلی جستجو و سرگرمی خود انتخاب می‌کند. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی به این نسل امکان می‌دهند تا خود را ابراز کرده و ارتباطات اجتماعی جدیدی برقرار کنند.

 یوتیوب در رأس پلتفرم‌های محبوب نسل زد

اگرچه نسل زد به طور کلی به شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند است، اما در میان این پلتفرم‌ها، یوتیوب بیشترین محبوبیت را دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، ۸۴ درصد از این نسل به طور فعال از یوتیوب استفاده می‌کنند. این پلتفرم به دلیل ویژگی‌های ویدیویی و امکان ایجاد محتواهای جذاب و آموزشی در مقایسه با دیگر شبکه‌ها به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته می‌شود. پس از یوتیوب، تیک تاک با ۶۱ درصد، اسنپ چت با ۵۸ درصد و اینستاگرام با ۵۶ درصد از نظر میزان استفاده در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در مقابل، پلتفرم‌هایی همچون فیس‌بوک و توییتر که پیش‌تر محبوب بودند، اکنون تنها  به ترتیب قادر به جذب ۳۴ درصد و ۳۳ درصد از کاربران نسل زد هستند. این تغییرات نشان‌دهنده تحول در عادات مصرف محتوای آنلاین و گرایش‌های جدید جوانان به سمت پلتفرم‌های تصویری و ویدیویی است.

 الگوهای مصرف سریع محتوا

یکی از ویژگی‌های بارز نسل زد، تمایل به مصرف سریع محتوا است. این نسل با توجه به شیوه زندگی شلوغ و پرسرعت خود، مدت زمان زیادی را صرف مشاهده محتوا نمی‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر محتوای آنلاین نتواند توجه آن‌ها را در ۳ ثانیه اول جلب کند، احتمالاً آن‌ها به سراغ محتوای دیگری می‌روند.

این گروه به صورت فعال در حال جستجو و مرور انواع مختلف محتوا است، اما تنها محتوای جذاب و مورد علاقه خود را برای مدت طولانی نگه می‌دارد. بنابراین، برای جلب توجه این نسل، ضروری است که محتوای ویژه تولید شده برای این گروه، کوتاه، جذاب و تاثیرگذار باشد. محتوایی که می‌خواهند موفق شوند باید در لحظات اولیه توجه نسل زد را جلب کرده و آن‌ها را به تماشای ادامه محتوا ترغیب کنند.

تولید محتوا برای نسل زد به عنوان یک گروه هدف جدید، نیازمند استراتژی‌های خاص و متناسب با ویژگی‌های رفتاری و مصرف محتوای این گروه است. بر اساس اطلاعات موجود، استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام برای جذب این نسل اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین، ایجاد محتوای کوتاه، جذاب و قابل توجه از اهمیت بالایی برای جلب نظر نسل زد برخوردار است. توجه به مولفه های ذکر شده می تواند ضمن جلب نظر نسل زد آن‌ها را به تعامل با تولید کنندگان محتوا تشویق کند.


نورنیوز
نظرات
آگهی تبلیغاتی

آخرین اخبار

تصویب قانون محدودیت زمان استفاده از صفحه‌نمایش در ژاپن
چرا «انسان‌های باستانی» جثۀ کوچکی داشتند؟
نوراینفو | راه های پیشگیری از افسردگی پاییزی
«چت جی‌پی‌تی» مسئله ریاضی 2000 ساله را حل کرد
موبایل تاشوی جدید با زوم 100 برابری
برلین: پذیرای مذاکره با ایران هستیم
حماس: تونی بلر جایگاهی در آینده غزه ندارد
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب: هرگز تسلیم زور نمی‌شویم
رسانه عبری: بین اسرائیل و ترامپ درباره پایان جنگ غزه اختلاف شدیدی وجود دارد
ارتحال همسر جلیله حضرت آیت‌الله سیستانی
وبگاه آمریکایی: چین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد
غروب روزهای خوب+فیلم
نامه عراقچی به همتایان سایر کشورها در رد اقدام آمریکا و اروپا
کاروان زمینی یاران صمود راهی آب‌های آزاد شد
جدیدترین موضع ضدایرانی وزیر خزانه‌داری آمریکا
فرانسه: گفت‌وگو با ایران ادامه خواهد داشت
ورود کاروان نظامی آمریکا به شمال و شرق سوریه
تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس: صحبت‌های مدیران پرسپولیس قانع کننده نبود
رضا درویش: اوریه بزرگواری کرد که مسئله پزشکی‌اش را پیگیری نکرد
معاون ترامپ: مذاکرات پیچیده‌ای درباره غزه در جریان است!
نورنما | روستایی در قزوین که مردمش رومانیایی حرف می زنند!
تیراندازی و آتش سوزی در یک کلیسا در میشیگان/ یک کشته و 9 زخمی در این حادثه
درخواست البرادعی از کشورهای عربی برای توقف روابط با رژیم صهیونستی
ترامپ: توافق صلح غزه در مرحله نهایی قرار دارد
تنش‌های تجاری چین و مکزیک بالا گرفت
عارف: برنامه‌های دولت در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه بررسی و نهایی شده است
هشدار ناتو به مسکو: جنگنده‌های روس را هدف قرار می‌دهیم
نامه لاوروف به گوترش: بازگشت قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران غیرقانونی است
مدال برنز ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان
تصویب اولیه قانون اعدام مبارزان فلسطینی در پارلمان اسرائیل
لوکاشنکو: به اقدامات خصمانه ناتو پاسخ فوری می‌دهیم
تاریخ‌نگار مشهور اسرائیلی: حماس نباید در فهرست سازمان‌های تروریستی بماند
محسنی اژه‌ای: مسائل ضروری در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مطرح شود
هر دو مسیر تونل نیایش امشب مسدود است
بگرام کانون رقابت آمریکا، ایران و چین در منطقه
شکست حمله به سران حماس در قطر زیر ذره‌بین «شین‌بت»
اسپانیا برای تحریم رژیم صهیونیستی به «گروه لاهه» پیوست
همدان لرزید +جزئیات
سردار شکارچی: خط تولید موشکی ایران هرگز متوقف نخواهد شد
عکس های منتخب ایران، یکشنبه 5 مهر 1404
ادعای نتانیاهو درباره اطلاع از مکان اورانیوم غنی‌شده ایران
پزشکیان : اگر تحریم‌ها رفع شوند، امکان گفت‌وگو و مذاکره وجود دارد
آتش‌سوزی در خیابان سعدی جنوبی + جزئیات
پزشکیان: زندگی و معیشت مردم در کانون توجه دولت قرار دارد
قالیباف: خانوارها بابت صرفه‌جویی انرژی، مابه‌ازای اقتصادی شفاف دریافت کنند
بیانیه سازمان ملل درباره بازگشت تحریم‌ها و قطعنامه‌های لغوشده علیه ایران
پرداخت الکترونیکی عوارض و جرایم آزادراه‌ها با حساب خودرو
حمایت هیات مدیره پرسپولیس از هاشمیان
ترامپ: برای اولین بار همه موافق کاری بزرگ در خاورمیانه هستند